گزارش نهایی اولین سفر تیم اعزامی آتنا به مناطق زلزله‌زده؛ گزارش هشتم


گزارش نهایی اولین سفر تیم اعزامی آتنا به مناطق زلزله‌زده


  • طی اولین سفر تیم اعزامی آتنا، سرکشی چادر به چادر در روستاهای ده جامی، شیخ حسن، حسن سلیمان، کوییک عزیزی، میولی شیرخان، بزمیرآباد و 4 منطقه در شهر سرپل ذهاب انجام گرفت.
  • توزیع مستقیم اقلام اهدایی و کالاهای خریداری شده براساس نیازهای اعلام شده توسط افراد زلزله‌زده صورت گرفت؛ این اقلام شامل پک بهداشتی، لباس زیر، لباس گرم، پتو، ظروف پخت و پز، وسایل مربوط به کودکان (شیرخشک، لباس، اسباب بازی) و ... بوده است.
  • رسیدگی به وضعیت پزشکی 87 بیمار (که بیشتر موارد شامل: شکستگی، جراحت های عمیق و سطحی، عفونت های ناشی از جراحات، سوختگی‌های شدید و سطحی، مشکلات گوارشی، موارد سرماخوردگی و عفونت، انجام پانسمان‌های جدید و تجدید پانسمان‌های قبلی، مشکلات زنان، فشار خون و دیابت و بیماری‌های قلبی که پس از زلزله داروهایشان زیرآوار مانده بود و توزیع داروهای موردنیاز براساس شرح حال).
  • اعزام ۵ بیمار به بیمارستان (یک مورد سوختگی شدید، شکستگی کتف و آسیب به کمر، سوختگی دست، و دو بیمار شکستگی پا و آسیب به زانو).
  • سرکشی به بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت و بررسی وضعیت آنها، اهدای دارو و تجهیزات پزشکی در صورت نیاز و بررسی وضعیت بیماران مراجعه کننده در صورت عدم حضور پزشک (بیمارستان اسلام آبادغرب، خانه‌های بهداشت کوییک عزیزی، کرند، بزمیرآباد)
  • هماهنگی با ۳ انبار محلی (دو انبار در سرپل ذهاب و یک انبار در حسن سلیمان) و توزیع اقلام باقیمانده بین این انبارها
  • آشنایی و ارتباط با ۶ گروه محلی و ۷ گروه خودجوش کمک‌های مردمی؛ چهارنفر از دو گروه محلی و یک گروه خودجوش به گروه آتنا پیوستند و همراهی آقایان علی خاکسار (ملقب به علی چمران) و احمد صالح زاده از اهالی خونگرم اهواز و آقای افشین نظری از اسلام آباد غرب و آقای شکری از کمپ حسن سلیمان مایه افتخار و مباهات و کمک شایانی به گروه آتنا بود.
  • مصاحبه با افراد محلی جهت رساندن صدای مردم آسیب دیده.
  • آتنا هم اکنون در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی با افراد محلی برای انتخاب یک یا چند روستا برای ادامه پروژه و اقدامات بعدی با همکاری و مشارکت خود افراد محلی در نواحی مهجور کرمانشاه است.


مطالب مرتبط

تحويل اولين قلك های جدید آتنا

اولين قلك های جدید آتنا چندی پیش در طی افتتاح خانه آتنا رونمایی شد. این قلک‌ها با هدف حفظ ...

سقف آرزوهای خانه آتنا پایانی ندارد

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه آتنا ، کارگاه آموزش قالیبافی آتنا که از تابستان گذشته کار خود را آغاز ...

روز جهانی زمین پاک

در چند ماه گذشته در راستاى شعار زمین پاک ما دو پروژه را دنبال كرده ايم. نخست پروژه قلك آتنا ...

اگر نظری دارید همینجا بنویسید 0 نظر