گزارش کمیته مددکاری اجتماعی از کودک آزاری


به گزارش روابط عمومی آتنا، امروز-15 بهمن 96- همزمان پیگیر دو مورد کودک آزاری شدید بودیم. در هر دو مورد دو کودک افغان از طرف خانواده یا افراد نامشخص که هنوز هویت‌شان معلوم نیست مورد کودک آزاری شدید در حد شکستگی لگن و استخوانِ پا و کودک آزاری جنسی قرار گرفته و در خیابان رها شده بودند. اولی در تهران و دومی در اصفهان؛ هر دو کودک توسط مردم و افراد محلی شناسایی شده و به بیمارستان برده شدند و پس از آن اطلاع کاملی از وضعیت آن‌ها در دسترس نیست و همه ما نگرانیم که نکند پس از درمان بخاطر افغان بودن توسط بهزیستی پذیرش نشوند و یا دوباره تحویل همان آزارگران شوند.

در مورد کودک اول که در تهران اتفاق افتاده اطلاع موثق داریم که بهزیستی بخاطر افغان بودن پذیرش نکرده و دوباره تحویل کلانتری داده، از آن زمان خبری از کودک نداریم. چون کلانتری توضیحی در مورد وضعیت فعلی کودک نمی‌دهد.

پیگیری‌های ما ادامه دارد...


دو نکته:

1- همه کودکان فارغ از نژاد و ملیت حق دارند که در امنیت و تحت حمایت باشند. سازمان‌های مسوول وظیفه دارند به تعهدات خود برای همه کودکان پایبند باشند.

2- بی‌توجهی نهادهای مسوول به مطالبه سمن‌ها در مورد صدور کارت هویت برای تمامی کودکان فاقد هویت، یکبار دیگر فاجعه آفرین شد. عمق فاجعه‌ای را که سال‌هاست در مورد آن هشدار می‌دهیم در چنین وقایعی می‌توان دید. هرگونه سؤاستفاده از کودکی که هویت ندارد، ممکن و مقدور است بی‌آنکه قابل پیگرد و مجازات باشد.گوشی برای شنیدن نیست...


#حق_شهروندی

#کودک_آزاری

مطالب مرتبط

کارگاه تیپولوژی شخصیت

دور نخست کارگاه «تیپولوژی شخصیت یونگ»، با تدریس استاد داوطلب خانم دکتر ملکی به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی ...

گزارش ایرنا از افتتاح اولین خانه امن غیردولتی در تهران

تهران- ایرنا- اولین خانه امن غیردولتی اداره کل بهزیستی استان تهران امروز (7 اسفند97) در موسسه آتنا افتتاح شد. .

کارگاه منع خشونت خانگی

امروز خانه آتنا میزبان برگزاری کارگاه «منع خشونت خانگی» بود. «خانه اغلب به‌عنوان پناهگاه امن تلقی می‌شود، اما خشونت خانوادگی ...

اگر نظری دارید همینجا بنویسید 0 نظر