زلزله کرمانشاه؛ گزارش شماره یک


پیرو زلزله سهمگین استان کرمانشاه، تعدادی از مجروحان و آسیب دیدگان به استان تهران منتقل شده‌اند و واحد امداد رسانی آتنا تلاش کرده ارتباط لازم برای خدمات رسانی به این آسیت دیدگان را برعهده بگیرد. گزارش کمیته مددکاری اجتماعی آتنا دربارۀ پشتیانی خسارت دیدگان زلزله کرمانشاه به شرح زیر است:

پس از انتشار اخباری مبنی بر انتقال مجروحان آسیب دیده در زلزله اخیر کرمانشاه به بیمارستان‌های تهران و اعلام نیازهایی از قبیل اسکان، هزینه بازگشت، خوراک، پوشاک و ... مددکاران موسسه خیریه آتنا، آمادگی خود را برای رفع نیازهای این هم‌وطنان به نهادهای پیگیر اعلام کردند.

صبح امروز چهارشنبه۲۴ ام آبان ماه نیز اعضای هیئت مدیره‌ی موسسه آتنا به بیمارستان‌های امام و شریعتی و همراه سرای جواد الائمه مراجعه کردند تا وضعیت بیماران انتقالی، نیاز سنجی ایشان و همراهان آنها را بررسی کنند. همچنین نمایندگان موسسه آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن محلی برای اسکان همراهان این بیماران، رفع نیازهای خوراک، پوشاک، هزینه بازگشت، و همچنین نیروی مددکار و روانشناس برای کمک‌های روحی و روانی اعلام کردند.

۳۱ مجروح به بیمارستان امام خمینی تهران و ۱۳ مجروح به بیمارستان شریعتی منتقل شده‌اند. از ۳۱بیمار بیمارستان امام، ۳ نفر روز گذشته ترخیص، بلیط برگشت برایشان تهیه شده و بازگشته‌اند. مددکاران بیمارستان امام خمینی اخذ هزینه از این بیماران را به شدت تکذیب کردند و گفتند طبق پروتکل اعلامی به واحدهای مددکاری کلیه نیازهای مجروحان از اسکان، خوراک و پوشاک تا هزینه برگشت دیده شده و نیازی به دریافت کمک نیست. در همراه سرای جواد الائمه نیز تعداد زیادی از هم‌وطنان برای اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی مراجعه می‌کردند، کمک‌های غیر نقدی آنها مانند مواد خوراکی و گرمایشی تحویل گرفته می‌شد و برای کمک‌های نقدی شماره تماس آنها توسط مسئولین همراه سرا گرفته می‌شد تا در صورت نیاز با آنها تماس گرفته شود. غذای همراهان مجروحان تا ۱۰ روز آینده توسط خیرین تامین شده بود.

مددکاران بیمارستان شریعتی اعلام کردند هزینه بازگشت زلزله زدگان از سوی وزرات بهداشت تامین شده است، از سوی مجمع خیرین سلامت خیریه‌ای جهت رفع نیازهای زلزله زدگان به آنها معرفی شده است. اما هنوز از آن خیریه مراجعه نکرده‌اند. بنا شد چنانچه از طرف خیریه‌های اعلام شده کمکی نرسید با موسسه آتنا تماس گرفته شود، که در این صورت شما همراهان گرامی را در جریان خواهیم گذاشت.


#همراه_با_مردم_زلزله_زده_کرمانشاه

مطالب مرتبط

تحويل اولين قلك های جدید آتنا

اولين قلك های جدید آتنا چندی پیش در طی افتتاح خانه آتنا رونمایی شد. این قلک‌ها با هدف حفظ ...

گزارش ایرنا از آشپزخانه آتنا

انگشتانتان را نخورید تهران- ایرنا- در آشپزخانه آتنا زنان خشونت دیده راه و رسم توانمند شدن را یاد می گیرند. آنها ...

گزارش خبرگزاری «ایرنا» از خانه امن آتنا

خانه باید سبز باشد؛ اما برای گروهی از زنان و دختران، زیر پوست خاکستری این شهر، خانه شکنجه گاه است؛ ...

اگر نظری دارید همینجا بنویسید 0 نظر